In 2016 heeft de BOM voor het eerst marktonderzoek gedaan naar Virtual en Augmented reality (VR/AR): Hype of serieuze busines? In 2017 herhalen we dit onderzoek in samenwerking met Oost NV, iTanks, Brainport Industries, Innovation Quarter, VRBase Amsterdam, VR Days Europe en Mikrocentrum.
Uit het eerste onderzoek bleek dat VR/AR bedrijven internationale kansen laten liggen door zich te veel op content te focussen in plaats van op platformen. Het afgelopen jaar is er veel gebeurd in VR/AR. Heeft de markt zich ontwikkeld zoals verwacht in 2016? Zijn VR/AR bedrijven zich meer gaan focussen op de internationale markt? Hebben klanten hun budget investeringen waar gemaakt? Door het onderzoek nu te herhalen willen we graag meer zicht krijgen in de marktontwikkelingen. Zijn de aannames en voorspellingen uitgekomen?
Je kunt de vragenlijst van het marktonderzoek hier invullen: https://nl.surveymonkey.com/r/vrar.
Bij een volledig ingevulde vragenlijst maak je kans op volledig verzorgde full-body VR beleving van Vree (link: www.vree.world). Je kunt deze full body VR VRisby game spelen gedurende 30 minuten met vier vrienden of collega’s!