TalkJS, een Eindhovense startup, heeft een seed-investering opgehaald bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), Pioneers Ventures en GGP. TalkJS biedt klanten een geïntegreerde chat-oplossing voor hun websites en mobiele applicaties. Bedrijven kunnen de chatdienst embedden in hun platform om websitebezoekers en app-gebruikers de mogelijkheid te bieden onderling berichten uit te wisselen. Met de financiering zal TalkJS haar chatdienst verder optimaliseren en uitbreiden.
TalkJS loopt voorop in de markt van user-to-user-chat-oplossingen en heeft klanten wereldwijd. In 2015 hebben oprichters Joshua Schoenaker en Egbert Teeselink succesvol het Rockstart web & mobile accelerator programma doorlopen. Sindsdien blijven de successen van TalkJS zich opstapelen. De financiering wordt ingezet om de chatdienst te optimaliseren en nieuwe features toe te voegen. Ook zal TalkJS de beheermogelijkheden uitbreiden met onder andere uitgebreide monitoring- en analysefunctionaliteit. De investering helpt het bedrijf de concurrentie voor te blijven in een snelgroeiende markt.
De kracht van het bedrijf ligt in de eenvoud aan beheerzijde en de goede functionaliteit aan gebruikerszijde. Bedrijven hoeven zo niet zelf tijd- en kostenrovende oplossingen te ontwikkelen. “We bieden een volledig uitontwikkelde chatapplicatie die we doorlopend optimaliseren en uitbreiden”, zegt Joshua Schoenaker, mede-oprichter van TalkJS. “Voor onze klanten betekent dit dat onze dienst up-to-date blijft en dat ze profiteren van continue vernieuwing van functionaliteit. Andere aanbieders van user-to-user-chatdiensten bieden slechts bouwblokken waarbij nog veel ontwerp- en ontwikkelwerk komt kijken. Onze oplossing is kant-en-klaar. Klanten kunnen zo in korte tijd en zonder extra ontwikkelkosten een volwaardige chatfunctie integreren in hun platform.
Een andere succesfactor is de uitgebreide functionaliteit van de dienst. “Door sociale platformen als Whatsapp, Facebook en Snapchat zijn consumenten gewend geraakt aan chatoplossingen met intuïtieve features van de hoogste kwaliteit”, vervolgt Schoenaker. “Wij helpen bedrijven dat hoge niveau te evenaren en zelfs te overstijgen met functionaliteit toegespitst op hun websitebezoekers en appgebruikers. Met de financiering kunnen we dat hoge niveau waarborgen en onze chatdienst doorlopend optimaliseren aan zowel gebruiks- als beheerderszijde.”
Klanten van TalkJS zijn veelal online marktplaatsen, sociale netwerken en aanbieders van collaboration tools. Een voorbeeld is Crowdyhouse, een online marktplaats voor designers. Bezoekers van de website kunnen via de chatfunctie op de website direct communiceren met de ontwerpers zelf wanneer ze vragen hebben over een product. De grootste winst voor bedrijven is dat ze veel tijd besparen bij hun customer service doordat consumenten en producenten direct met elkaar kunnen communiceren.
“De consument vraagt steeds meer van internetoplossingen en TalkJS begrijpt dat als geen ander”, zegt Miriam Dragstra, directeur BOM Capital bij Brabantse Ontwikkelings Maatschappij. “De chatdienst biedt gebruikers de hoogwaardige functionaliteit die we kennen van populaire sociale media. De combinatie van de intuïtieve features voor gebruikers, en de grote tijdswinst en beheermogelijkheden voor bedrijven zorgt voor het succes. Wij zien een mooie toekomst voor dit bedrijf en we zijn verheugd daaraan bij te mogen dragen.”