De Nederlandse scale-up SendCloud, een van de snelst groeiende tech-bedrijven van Europa, heeft een investering van vijf miljoen euro opgehaald. Met haar verzendtool versterkt SendCloud de concurrentiepositie van webwinkels door het verzend- en retourproces te optimaliseren. De investeerders henQ, BOM en TIIN Capital erkennen met hun investering het potentieel van SendCloud, om de e-commerce logistiek in heel Europa te verbeteren.
SendCloud is in 2012 opgericht om het tijdrovende en dure verzendproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren, door het slimmer en goedkoper te laten verlopen. SendCloud zorgt ervoor dat iedere webshop, groot of klein, succesvol kan zijn in de e-commerce markt. Via het aanbieden van verschillende verzendopties in de check-out, het sneller verwerken van orders, versturen van klantnotificaties en het automatisch verwerken van Europese retouren, wordt de gehele customer journey verbeterd. Met 55 werknemers en meer dan 10.000 gebruikers, is SendCloud uitgegroeid van lokale start-up tot internationale scale-up en actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.
SendCloud | Europa's Nummer 1 Verzendtool voor Webshops
Verzendtool voor de gehele Europese e-commerce markt
“Logistiek zorgt voor 20 tot 40 procent van de totale kosten voor online retailers. Wij zien dat consumenten steeds meer eisen stellen op het gebied van bezorging en retourneren. De grootste uitdaging voor de webwinkeliers is om aan de bezorgwensen van de veeleisende shopper te blijven voldoen, op een winstgevende manier”, vertelt Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud. “Momenteel horen wij van onze klanten dat door het inzetten van onze tool het verzendproces een stuk sneller en slimmer verloopt. Daardoor wordt hun concurrentiepositie verbeterd, ook op internationaal vlak”. Met eerdere investeringen is het gelukt om het product zowel voor MKB-shops als de grotere spelers geschikt te maken. SendCloud is daardoor inmiddels marktleider in de Benelux en gaat nu voor heel Europa. De nieuwe investering zal worden gebruikt om verder uit te breiden binnen Europa en het product te blijven verbeteren op basis van ontwikkelingen in de markt.
HenQ, de nieuwe investeerder van de investeringsronde, ziet het groeipotentieel van SendCloud. “Wij geloven in de ambitie van SendCloud om Europa te veroveren binnen de e-commerce verzendmarkt”, aldus Herman Hintzen, Founding Partner bij henQ. “SendCloud bedient de nog altijd flink groeiende groep kleine en middelgrote webshops. Hiernaast is het een feit dat de grote pakketspelers tot nu toe niet in staat zijn de online retailers optimaal in hun behoeften te voorzien. Tegen die achtergrond, samen met de groeiende schaalvoordelen, zijn wij overtuigd dat het ambitieuze- en getalenteerde team van SendCloud in staat is het Europese verzendnetwerk nog verder te optimaliseren.” TIIN Capital en BOM, die reeds eerder investeerden in deze snelgroeiende scale-up, zien door de goede resultaten een bevestiging dat SendCloud op de juiste weg is om verder te groeien binnen Europa.