KPN Ventures en de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij investeren € 2,5 miljoen in de ruimtelijke visualisatie techniek van Dimenco. Met de investering wil Dimenco haar activiteiten verder opschalen om aan de groeiende vraag naar brilloze 3D-technologie te voldoen. Het hightechbedrijf uit Veldhoven onthulde eerder dit jaar zijn 3D-scherm voor laptops gebaseerd op de Built on Simulated Reality-technologie, een nieuwe techniek die gebruikmaakt van holografie, sensortechniek en beeldverwerkingsalgoritmen om realistische 3D-objecten te ervaren zonder het gebruik van 3D-brillen.
“KPN Ventures voorziet een belangrijke rol voor 5G en Edge computing in de Simulated Reality-markt”, zegt Hans Söhngen, Managing Director van KPN Ventures. “Met de introductie van de eerste consumentenproducten gebaseerd op de techniek van Dimenco, te beginnen met de Acer Spatiallabs-laptop, zijn we zeer optimistisch over de kansen die de samenwerking met zich meebrengt. We zien een enorme toegevoegde waarde van onze snelle netwerken voor KPN-klanten wanneer zij gebruikmaken van SR-producten in hun dagelijkse werk in onder andere de creatieve maakindustrie, gaming, onderwijs en zorgmarkten."
Banen en kennis
“Deze investering tilt de Nederlandse ontwikkeling van ruimtelijke displaytechnologie naar een hoger niveau en draagt bij aan een nieuwe manieren van ontwerpen en ontwikkelen”, zegt Miriam Dragstra, COO van de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij. “De groei van Dimenco levert banen op, en nieuwe kennis. Bovendien moedigen we hiermee nieuwe financiers van harte aan om ons voorbeeld te volgen.”
Simulated Reality verandert complexe projecten in gemakkelijk te begrijpen ervaringen.
Bij de introductie van Simulated Reality op de consumentenmarkt werkt Dimenco nauw samen met partners, leveranciers en ontwikkelaars. Het bedrijf richt zich daarbij vooral op ontwerpers en technici om de eerste Simulated Reality Gaming-producten in 2022 op de markt te brengen.
Maarten Tobias, CEO van Dimenco: “Met deze investering kunnen we onze activiteiten verder opschalen en ervaring creëren die je niet van echt kunt onderscheiden. Nu de eerste consumentenproducten op de markt komen, is het essentieel dat we de ontwikkeling versnellen en de logistieke keten opschalen.”