Recrubo heeft een seed ronde van €600.000 gesloten om haar product door te ontwikkelen en commercieel op te schalen. Het bedrijf zet AI technologie in om het wervingsproces van blue collar en service bedrijven te optimaliseren via chat. Zo kunnen kandidaten laagdrempelig solliciteren en biedt het bedrijven de tools om kandidaten efficiënt op te volgen. Zo wist een maaltijdbezorger uit Amsterdam alle openstaande posities te vervullen en de kosten per nieuwe medewerker te halveren.
“Voor veel functies is een uitgebreid CV niet relevant. Door kandidaten eenvoudig en snel te laten solliciteren via WhatsApp sluiten we beter aan bij de behoeften van de huidige generatie. We slaan een enorme slag als het gaat om gebruikservaring, voor zowel kandidaat als werkgever", vertelt Niels Tukker, oprichter en CEO bij Recrubo.
Solliciteren via Whatsapp
Recrubo laat (latent) werkzoekenden eenvoudig solliciteren via WhatsApp. Alle touchpoints van oriëntatie tot aan een afspraak zijn geautomatiseerd. Onder de motorkap wordt kunstmatige intelligentie ingezet om de kandidaatreis af te stemmen op de vacature en het profiel dat wordt gezocht. Het soliciatieproces wordt automatisch ingericht op basis van een vacaturetekst. AI begrijpt direct wat voor iemand het bedrijf zoekt en rendert een chatproces. Doordat AI is getraind op de vacaturetekst en bedrijfsinfo, kan hij alle vragen van de sollicitant beantwoorden. De eenvoudige setup zorgt voor grote schaalbaarheid, ook bij verschillende vacatures.
Sinds de lancering van het product anderhalf jaar geleden ging het hard, inmiddels werkt Recrubo voor grote en bekende werkgevers zoals Sodexo, FEBO, DHL en ZEEMAN. De software van Recrubo resulteert nu al in honderden starters per maand en de ambitie is groot: “vijf miljoen starters in vijf jaar”.
De ronde wordt ingevuld door Glass Frog Ventures, Pop up Qapital en de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM).
RECRUBO.AI
This is "RECRUBO.AI" by Krab on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
Lees verder op Vimeo